【重要なお知らせ】フィッシングサイトに誘導するメッセージの配信についてのお詫びとお知らせ

2024.06.13 INFORMATIONNEWS

この度、いろはグランホテル近鉄奈良駅前において、
Booking.com 社(本社:アムステルダム(蘭))で予約されたお客様に対して
フィッシングサイト(※)へ誘導するメッセージが配信されたことが確認されました。
詳細についてはいずれも調査中でございますが、
お客様にはご迷惑とご心配をおかけしますこと、深くお詫び申し上げます。
※「フィッシングサイト」とは、不正な手法を用いて個人情報や金融情報を詐取するために、
実在のウェブサイトを装った偽のウェブサイトのことを指します。

1.事象の経緯
20234年 6 月 12 日 14:00 頃、Booking.com 社経由で宿泊を予約された
お客様に対して、弊社が利用している Booking.com 社提供の管理サイト内の
チャット機能を使用してフィッシングサイトへ誘導する URL リンクが付されたメッセージが
配信されていることを確認いたしました。
これを受け、直ちに弊社スタッフが管理システムへのログインパスワードの変更を行い、
該当のメッセージが配信されたお客様へ URL リンクへのアクセスしないようメッセージを
配信しております。
また、現在、Booking.com社にて不正アクセスの原因等について調査を進めております。

2.お客様へのお願い
お客様におかれましては、Booking.com からのメールに添付されているファイルやリンク
へは不用意にアクセスをされないようお願い申し上げます。
弊社から正当な理由なく、お客様へお支払いの催促や別サイトに誘導するようなメールを
送信することはございませんので、疑わしいメッセージの配信を受けた場合は、別サイトへ
のアクセスやお支払いをなさらないようご注意下さい。
また、カード情報等の事情でお客様のご予約が勝手にキャンセルされることは
一切ございませんので、併せてご了承くださいませ。
なお、本件に関するお問い合わせは、以下の窓口からお願いいたします。
Booking.com カスタマーセンター:03-6743-6650

3.今後の対応と再発防止策
現在、関係機関と連携を取りつつ原因調査を進め、必要な対策を実施することにより
再発防止に万全を期してまいります。
また、詳細が明らかになりましたら随時報告させていただきます。
この度は、お客様には多大なご迷惑とご心配をおかけしますこと、
重ねて深くお詫び申し上げます。

いろはグランホテル近鉄奈良駅前  支配人

 

Notice Regarding Phishing Messages Sent to Customers

Iroha Grand Hotel Kintetsu Nara Station

We regret to inform you that it has been confirmed that messages directing customers to phishing sites have been sent to those who booked through Booking.com (headquartered in Amsterdam, Netherlands). We are currently investigating the details of this incident, and we deeply apologize for any inconvenience and concern this may cause to our customers.

*Phishing Site: A fraudulent website that disguises itself as a legitimate site to steal personal and financial information through deceptive means.

1. Incident Overview

On June 12, 2023, around 14:00, it was discovered that messages containing URLs directing to phishing sites were sent to customers who booked accommodations through Booking.com. These messages were sent using the chat function within the management site provided by Booking.com that we utilize. Upon discovering this, our staff immediately changed the login passwords to the management system and sent messages to the affected customers, advising them not to access the URLs. Additionally, Booking.com is currently investigating the cause of this unauthorized access.

2. Requests to Our Customers

We kindly ask our customers not to access any files or links attached to emails from Booking.com without caution. Our hotel will never send emails asking for payments or directing you to other websites without a legitimate reason. If you receive a suspicious message, please do not access other sites or make any payments. Additionally, please be assured that your reservation will never be canceled due to issues with card information or similar reasons. For inquiries related to this matter, please contact the following:

Booking.com Customer Center: +81-3-6743-6650

3. Future Measures and Preventive Actions

We are currently investigating the cause in collaboration with relevant authorities and will implement necessary measures to prevent recurrence. We will provide updates as more details become clear. Once again, we deeply apologize for any inconvenience and concern this incident may have caused our customers.

Sincerely,

Manager of Iroha Grand Hotel Kintetsu Nara Station